17 Şubat 2013 Pazar

1 NEWTON KAÇ KİLOGRAM EDER?


Geçenlerde şirkette çay molasındayız, mengenenin sıkma gücünden konu açıldı: mengenin üzerinde ‘max 100Nm’ yazıyor. Mühendisimiz bilir; “1 Newton kaç  kilogram eder?” dediler  ve bir an düşündüm gerçekten 1 newton kaç kilogram ederdi?  NEWTON’un birimi kg.m/s2 biliyorum  ama bir anda cevap veremedim,  çünkü bize sürekli öğretilen sadece formüller. Bunun üzerine Genel Müdürümüz; “Okullarda öğretilenlerin hayatta nasıl kullanılacağı öğretilmiyor” dedi. Gerçekten öyleydi. Eğitim sistemimiz sadece ezber üzerine bunları nasıl uygulayacağımız, nerelerde doğru şekillerde kullanacağımız öğretilmiyor. Umuyorum ki yeni başladığım mühendislik hayatımda bu tarz kavramları fark ettiğim ölçüde uygularım, kullanırım ve de Öğretim Görevliliği yapacağım sürece öğrencilerime güzelce fark ettiririm.  Bu arada,1kg’lık kütleye 1m/s2lik ivme kazandıran kuvvet 1 newton (N) değerindedir.


 1 N= 1kg m/s2dir.

2 yorum:

  1. Hocam haklısınız. Eğitim sistemimizin yenilenmesi şart fakat bunula ilgili çalışmalar malesef yapılmıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef ki eğitim sistemimiz çökmüş durumda bunu yurtdısında yasamaya baslayınca daha ıyı anlıyoruz Globallesemedık ve egitim sıstemımız cok kotu durumda.

      Sil